Regulamin forum Petersburg
I. Konto
1. Login użytkownika powinien składać się z fikcyjnego imienia i nazwiska z transliteracją alfabetu łacińskiego. Prosimy pamiętać o tym, że sama akcja forum rozgrywa się na terenach Federacji Rosyjskiej.
2. Po zakończeniu rejestracji należy załadować stosowny do realiów emblemat w profilu o standardowych wymiarach 200x320px, a następnie dokonać rezerwacji wizerunku w odpowiednio przeznaczonym do tego temacie. Gif w profilu może mieć maksymalne wymiary 100x100px.
3. Obowiązkowym krokiem jest także dokładne uzupełnienie wszystkich pól w profilu, które wstępnie pozwolą nam uzyskać podstawowe i najważniejsze informacje na temat twojej postaci.
4. Na naszym forum nie ma ograniczenia co do posiadania ilości kont. Każda z postaci musi jednak pozostać aktywna fabularnie. W szczególnych przypadkach administracja ma także prawo odmówić lub zezwolić posiadania kolejnego bohatera, zwłaszcza jeśli znaczna większość z nich związana jest wyłącznie z jedną grupą, np. Starszyzną.
5. Użytkownikowi przysługują dwa tygodnie na zapoznanie się z zasadami i fabułą na forum, a także na wypełnienie wzoru karty postaci. W innym przypadku, bez uprzedniej informacji o przedłużeniu terminu, konto zostaje natychmiastowo skasowane.
6. Kasacja konta jest dokonywana wtedy, kiedy użytkownik nie napisał żadnej sesji fabularnej powyżej pięciu postów. W przeciwnym razie postać zostaje przez administrację dezaktywowana i przeniesiona do działu „Archiwum” lub oddana do przejęcia.
7. Jeżeli niezgłoszona nieobecność użytkownika na forum przekroczyła trzy tygodnie lub gracz nie wykazał żadnej aktywności fabularnej (tj. nie rozegrał sesji), jego postać automatycznie zostaje przeniesiona do grupy „Nieaktywni”. O aktywację, po uprzednim napisaniu trzech fabularnych postów, można ubiegać się dopiero w
tym temacie.
8. Każdy, kto podejmuje się tworzenia oraz prowadzenia postaci Nestora dynastii, zobowiązany jest do regularnego i aktywnego uczestnictwa w fabule. Są to postaci niezwykle ważne, dlatego po miesiącu ich nieaktywności, bez zgłoszenia nieobecności w temacie, będą oddawane do przejęcia.
II. Fabuła
1. Najważniejszym krokiem, by rozpocząć przygodę na naszym forum, jest skrupulatne wypełnienie wszystkich pól karty postaci w dziale „Kartoteki”. Nie ma możliwości, aby bez wcześniejszej akceptacji kartoteki rozpocząć fabularną grę.
2. W następnej części obowiązkowo należy założyć dziennik, który został wprowadzony po to, by zebrać najpotrzebniejsze informacje w jednym miejscu. Możliwe jest także założenie relacji, jest to jednak propozycja skierowana do graczy chętnych.
3. Akcja forum rozgrywa się w 1999 roku, głównie na terenach Petersburga. Dlatego też warto pamiętać o realiach tamtych czasów – nie tylko od politycznej, ale także kulturowej czy technologicznej strony.
4. Multilokacja umożliwia prowadzenie maksymalnie dwóch rozgrywek na raz – nie wliczając w to wydarzeń fabularnych i zadań od Welesa. Należy jednak pamiętać o chronologii następujących po sobie wydarzeń oraz klasycznym dopisku „z tematu” po zakończeniu każdej sesji. W przypadku blokowania rozgrywki, odgórnie zezwala się na poprowadzenie jeszcze jednej gry fabularnej.
5. Odpisywanie na eventach i wydarzeniach organizowanych powinno być priorytetowe, gdyż jest to niezbędne do rozwijania naszej fabuły.
6. Na forum w postach obowiązują wszelkie zasady języka polskiego. Dialogi z kolei należy pogrubiać, myśli za to zaznaczać kursywą, by ułatwić odróżnienie ich od wypowiedzi postaci. W postach fabularnych nie używamy kolorów.
7. Posty nie powinny zawierać treści nieodpowiednich, tj. rasistowskich, nazistowskich i erotycznych. Miejmy na uwadze to, że jesteśmy społecznością zrzeszającą ludzi w różnym wieku, dlatego też szacunek jest niezbędny.
8. Ponieważ Petersburg to forum literackie, nie wskazane jest ograniczanie się w opisach, a co za tym idzie, wymagamy, aby
minimalna długość posta wynosiła 250 słów.
9. Obowiązkowo pierwszy post danej rozgrywki fabularnej powinien posiadać na samym początku odpowiednio sformatowaną datę dostosowaną do aktualnych wydarzeń.
- Kod:
-
<span style="font-size: 10px;"><p align="right">01.01.1999</p></span>
10. Aby zachować na naszym forum porządek, prosimy o wybranie jednego typu narracji dla danej postaci.
11. Z opcji [hide] korzystać można wyłącznie w przypadku wysyłania korespondencji oraz pisania wątków erotycznych; każda inna sesja posiadająca ukryte posty będzie edytowana przez administrację.
12. Sesje, w których gracz zamierza prowadzić jednocześnie dwie lub więcej własnych postaci, dozwolone jest jedynie w przypadku rozgrywek wieoloosobowych, przy czym liczba multikont nie może przekraczać liczby postaci współgraczy. W wyjątkowych sytuacjach możliwe jest wprowadzenie większej ilości własnych postaci do wątku po uprzednim zwróceniu się z prośbą do jednego z członków administracji i odpowiednie jej uargumentowanie.
III. Ogólne
1. Zabronione jest rozsyłanie linków do innych forów na chatboxie, w postach czy poprzez prywatną wiadomość. Jedyną możliwością zareklamowania jest zawarcie współpracy partnerskiej w odpowiednio przeznaczonym do tego temacie.
2. Osobiste konflikty i spory między użytkownikami należy rozwiązywać nie drogą publiczną, lecz prywatną – poprzez prywatne wiadomości lub inne komunikatory internetowe. Niedostosowanie się do tego podpunktu będzie surowo karane.
3. Każdą nieobecność dłuższą niż tydzień należy zgłosić w temacie z usprawiedliwieniami graczy, w innym przypadku użytkownik może zostać zdezaktywowany.
4. Tematy z lokacjami – również tymi zaproponowanymi przez użytkowników – zakładane są wyłącznie z konta Mistrza Gry. W związku z tym, wraz z proponowanymi przez Was miejscami, prosimy o ich w miarę możliwości dokładny opis. Jeśli tematy mają znaleźć się w podkategorii – należy nadesłać nam także jej opis.
5. Uprasza się każdego użytkownika o regularne zamieszczanie postów z należnymi mu punktami oraz upominaniem się o dopisywanie nazwiska jego postaci w spisach w przeznaczonym do tego temacie o aktualizacji danych postaci. Administracja nie bierze odpowiedzialności za pilnowanie przysługujących każdemu punktów – znajduje się to w gestii samych użytkowników.
6. W loterii Welesa istnieje ograniczenie do rzutu na jedno zadanie. Dopóki się go nie wykona i nie zaktualizuje postu, nie można rzucić jeszcze raz. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy użytkownik już wcześniej wylosował tę samą misję.
IV. Administracja
1. Administracja to zespół, który aktualnie składa się z czterech osób wypisanych w
tym dziale. W razie problemów, wszelkich propozycji czy jakichkolwiek wątpliwości prosimy o wysłanie wiadomości do jednej z nich, bądź na konto
Mistrza Gry.
2. Mistrz Gry to konto administracyjne, z kolei Weles to postać specjalna, która pełni funkcję narratora i jest prowadzona przez członków administracji i osoby do tego upoważnione. Istnieje możliwość zgłoszenia się po hasło do Welesa, jak i Magicznych Mediów, do czego bardzo zachęcamy wszystkich użytkowników.
3. Forum Petersburg to opracowanie i pomysł założycieli, który został częściowo podparty uniwersum potterowskim J.K.Rowling, dlatego też kategorycznie zabrania się kopiowania treści znajdujących się na forum.
4. Zarząd forum zastrzega sobie prawo do zmiany panujących zasad, jednocześnie zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania użytkowników o ewentualnych zmianach wprowadzonych w regulaminie ogólnym.