Навигация

Charakterystyka władzy
IndeksIndeks  CalendarCalendar  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  




 

 Charakterystyka władzy

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
avatar

PisanieCharakterystyka władzy   Pią 03 Lut 2017, 13:25
Charakterystyka władzy

To właśnie w tym miejscu znajdują się najistotniejsze informacje dotyczące charakterystyki władzy w świecie czarodziejskim. Obszerne opisy każdej z grup w większym lub mniejszym stopniu sprawujących władzę nad magicznym społeczeństwem na pewno będą przydatne przy tworzeniu karty postaci oraz rozumieniu panujących od dawna na Słowiańszczyźnie praw magicznych.






Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Pon 13 Mar 2017, 20:37, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry Go down
avatar

PisanieRe: Charakterystyka władzy   Pią 03 Lut 2017, 13:25
Starszyzna

Starszyzna – to Rada Czarodziejów, która składa się z przedstawicieli najważniejszych dynastii błękitokrwistych na terenach Magicznej Federacji Rosyjskiej. Jej powstanie, zwieńczone tzw. Paktem Ostatecznym, datuje się na 1600 rok. Głównego przedstawiciela Starszyzny określa się mianem „Dumy” lub Ministra Magii, który wybierany jest co cztery lata  w sposób demokratyczny, co najmniej połową głosów. Pełni on jednak na arenie politycznej wyłącznie funkcję reprezentatywną, nie mając większych przywilejów, gdyż to Starszyzna w pełnym składzie podejmuje najistotniejsze decyzje w świecie czarodziejów, mając pod swoim zwierzchnictwem Rosyjskie Ministerstwo Magii. Aktualnie ostatni rok rolę Dumy sprawuje Grigory Kuragin.
Podstawą do założenia Starszyzny stała się przede wszystkim przepowiednia jednego z najbardziej znanych i poważanych wieszczy imieniem Volodymyr, do którego wówczas zwrócili się władcy trzech najważniejszych rodów: Aristov, Kuragin i Romanov. Przepowiedział im przyszłość, w której widział wiekuistą potęgę dynastii czystokrwistych i tak długo wyczekiwaną harmonię w świecie czarodziejów. Pierwszym jednak krokiem ku spełnieniu tej wizji miało być obalenie Agrafeny Obłąkanej, drugim – znalezienie sprzymierzeńców i przypieczętowanie zwycięstwa Paktem Ostatecznym, gwarantującym przetrwanie wśród mugoli czarodziejskiego gatunku. Wojna z Szaloną Wiedźmą i jej wiernymi poplecznikami trwała wiele lat, przynosząc zniszczenie i niewyobrażalne straty w ludności. W końcu jej potęga się załamała, by wreszcie dać kres trwającej od przeszło wieku tyranii i początek nowemu rozdziałowi w świecie magicznym kreślonego przez Starszyznę, która aktualnie składa się z następujących rodzin: Aristov, Bregović, Dolohov, Karamazov, Kuragin, Onegin, Sorokin, Vankeev, Vasilchenko, Wroński i Zakharenko. Dodatkowo od końca 1997 roku status dynastii zrzeszonych uzyskały cztery rody: Drăculescu, Gárdonyi, Janashvili, Lazarev.
Po krwawych rządach bezwzględnej Agrafeny Obłąkanej nie pozostały żadne zapiski historyczne w magicznych latopisach ani jakiekolwiek inne wzmianki świadczące o jej istnieniu, gdyż najprawdopodobniej zostały zniszczone przez Starszyznę. Od niedawna pojawiają się za to coraz śmielsze i częstsze głosy, jakoby w rzeczywistości ukrywano je przez wieki w tajemniczych podziemiach Pałacu Sprawiedliwości – głównego ośrodka władzy, nigdy niezdobytej fortecy, która została zbudowana jako symbol ponadczasowego zwycięstwa nad Szaloną Wiedźmą. Są też i tacy, którzy uważają, że cała postać Agrafeny Obłąkanej to nic innego jak legenda przekazywana z pokolenia na pokolenie, z pasją tłoczona w głowach czarodziejów, a Starszyzna to kolejna grupa pragnąca wyłącznie władzy absolutnej.
To zarzut niejednokrotnie kierowany w jej stronę. Oskarża się ją o dbanie wyłącznie o interesy dynastii magicznych i błękitnokrwistych czarodziejów, a także nagminną ignorancję głosów dochodzących z ust reszty społeczeństwa. Atmosfera wokół Starszyzny zdaje się robić coraz bardziej napięta – Pakt Ostateczny sprzed wieków został naruszony wraz z tajemniczym wymordowaniem rodu Romanovów, o które podejrzewa się niebezpiecznych Raskolników. Krążą tym samym podparte mocnymi argumentami o rozłamie Starszyzny i pierwszych wewnętrznych sporach. W zaciszach rodowych rezydencji podobno coraz częściej daje się słyszeć o planach samowolnego objęcia władzy przez najsilniejszych. Dla jednych to znak nadejścia kolejnych mrocznych czasów, stąd usilne próby reformacji Starszyzny w aktualnym kształcie, inni za to śmieją się w głos, bagatelizując plotki.
Po nadaniu Drăculescu, Gárdonyiom, Janashvili i Lazarevom statusu Dynastii Zrzeszonych nietrudno jednak wyczuć, że wśród członków Starszyzny doszło do rozłamu. W końcu już od jakiegoś czasu niektóre pomysły i dekrety przechodziły w głosowaniach bez większego problemu, mimo ich radykalnego wydźwięku i wyraźnych różnic zdań między Nestorami. Wszelkie próby zaczerpnięcia większej ilości informacji na ten temat kończą się fiaskiem, a Starszyzna zgodnie nabiera wody w usta.



Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Nie 19 Mar 2017, 20:17, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry Go down
avatar

PisanieRe: Charakterystyka władzy   Pią 03 Lut 2017, 13:25
Ministerstwo Magii

Ministerstwo Magii (ros. Министерство Магии) – całkowicie niezależny od świata mugolskiego organ władzy obejmujący realizację zakresu spraw o charakterze publicznym. Po uchwaleniu Międzynarodowego Kodeksu Tajności Czarów (ros. Международный Статут о Секретности) w 1692 roku, jest zobowiązane także do chronienia magicznego społeczeństwa. Na jego czele od wieków stoi Starszyzna – Rada Czarodziejów, składająca się z przedstawicieli najistotniejszych rodów w Rosji na mocy Paktu Ostatecznego (ros. Окончательный Пакт) zawartego w 1600 roku. Jest to najwyższa instancja, która pod swoim zwierzchnictwem ma Ministerstwo Magii. Jej przedstawiciela określa się mianem „Dumy” lub Ministra Magii, który wybierany jest co cztery lata wewnątrz ugrupowania w sposób demokratyczny, co najmniej połową głosów. Pełni on jedynie funkcję reprezentatywną, gdyż to Starszyzna podejmuje najważniejsze decyzje w świecie czarodziejów. Na mocy Unii Słowiańskiej Rosyjskie Ministerstwo Magii sprawuje władzę nie tylko na terenach Ukrainy, Białorusi i byłych państw ZSRR, ale także – choć w znacznie mniejszym stopniu – jest hegemonem również w innych krajach słowiańskich.
Ministerstwo Magii dzieli się na prikazy – urzędy centralne kierujące poszczególnymi dziedzinami życia czarodziejów. Choć nazwa została zaczerpnięta ze świata niemagicznego, to dziś prikazy mają zdecydowanie inną rolę niż niegdyś, pełniąc funkcję dzisiejszych departamentów. Na czele każdego z nich stoi dyrektor i wicedyrektor – najczęściej jeden z przedstawicieli Starszyzny. W Ministerstwie Magii wyróżniamy tylko pięć prikazów:
Prikaz Sprawiedliwości i Ochrony Narodowej – to największy a zarazem najważniejszy organ władzy. Zajmuje się ściganiem i wymierzaniem kary czarodziejom, którzy wbrew prawu użyli czarów lub dopuścili się innych przestępstw. Kieruje siłami zbrojnymi, dba o bezpieczeństwo obywateli, a także pilnuje, aby świat mugoli przypadkiem nie dowiedział się o istnieniu czarodziejów.
Prikaz Współpracy z Zagranicą – prowadzi politykę zagraniczną (dyplomacja), reprezentuje i ochrania interesy czarodziejów na terenie Federacji Rosyjskiej. Jej obowiązkiem jest także utrzymywanie dobrych stosunków z innymi państwami oraz organizacjami międzynarodowymi. Również sprawuje pieczę nad sprawami związanymi z krajami na mocy Unii Słowiańskiej.
Prikaz Kultury i Sportu Magicznego – to przede wszystkim opieka nad dziedzinami artystycznymi: muzyka, balet, teatr, opera, literatura, sztuka estradowa, sztuki plastyczne czy muzealnictwo. Prikaz ten również jest inicjatorem działań na rzecz podtrzymania i upowszechniania tradycji narodowej, zajmuje się również rozwojem sportu magicznego i nadzorem nad związkami sportowymi.
Prikaz Edukacji i Nauki – do jego najważniejszych obowiązków należy dbanie o wykształcenie młodych czarodziejów. Sprawuje pieczę nad wszystkimi szkołami magii, uniwersytetami magicznymi czy innymi placówkami edukacyjnymi w państwie, ustala program, podręczniki i środki dydaktyczne nauczania, by odpowiadały one wszelkim zapotrzebowaniom świata współczesnego.
Prikaz ds. Magicznej Fauny i Flory – zajmuje się nie tylko ochroną środowiska, zasobów naturalnych czy szeroko pojętą ekologią w świecie magicznym, ale także dokładnie bada i klasyfikuje najrozmaitsze zwierzęta i rośliny. Prikaz ds. Magicznej Fauny i Flory nadzoruje także większość coraz częściej powstających organizacji mających na celu ochronę zagrożonych gatunków.



Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Nie 19 Mar 2017, 13:31, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry Go down
avatar

PisanieRe: Charakterystyka władzy   Pią 03 Lut 2017, 13:25
Raskolnicy

Raskolnicy – to tajna organizacja czarodziejska, której nazwa wzięła się od słowa raskoł oznaczającego w języku staro-cerkiewno-słowiańskim rozłam. Ich powstanie datuje się na początek XX w., zbiegając się wraz z rewolucją i obaleniem caratu w świecie mugolskim. Nieliczni jednak twierdzą, że Raskolnicy istnieli już znacznie wcześniej – tylko pod innym przywództwem i nazewnictwem, a powodem do ich odrodzenia stała się ucieczka jednego z najpotężniejszych czarodziejów z więzienia Chatanga – Mitrofana Ovechkina, prawdopodobnie największego przeciwnika Starszyzny od momentu jej powstania.  
Wbrew powszechnym pomówieniom i insynuacjom śmiało wysuwanym przez władze rosyjskie, Raskolnicy w dużej mierze to inteligencja społeczeństwa magicznego – bardzo często dobrze wykształcona i wpływowa w wielu kręgach, gdzie nie sięga władza Starszyzny. Daleko im do brutalnych fanatyków z Zachodu, jakimi w większości byli zwolennicy Lorda Voldemorta. Choć Raskolnicy nie wahają się używać zaklęć czarnomagicznych, w walce z czarodziejami posługują się przede wszystkim kontaktami i rozumem, nie czystą siłą – stąd tak rzadko mówi się o ich poczynaniach. Charakterystycznym sposobem „walki” Raskolników jest przede wszystkim kolekcjonowanie myśli. By je zdobyć, posuwają się do wszelkich oszustw, kłamstewek i podstępów, jakie są im dobrze znane. Przechwycone zapisy myślowe to zwykle wspomnienia kompromitujące lub ujawniające niecne postępki popełnione przez daną ofiarę. Mając takie dowody, Raskolnicy nie boją się używać szantażu i tortur, które są najskuteczniejszą bronią w ich rękach.
Tym, do czego dążą Raskolnicy, bynajmniej nie jest szerzenie anarchii, jak niektórym mogłoby się wydawać – zwłaszcza że to właśnie ich najczęściej oskarża się o wybicie Romanovów. Prezentując postawę zdecydowanego buntu przeciw obecnym zasadom rządzącym światem, dążą do ich obalenia i wprowadzenia nowych. Nie zgadzają się w wielu kwestiach z obowiązującymi prawami i wyzyskiwaniem społeczeństwa, przez co wszelkimi możliwymi środkami pragną dokonać przewrotu – na ten moment jednak wciąż pozostają w ukryciu. U podstaw ich organizacyjnych założeń leży idea, która w świecie czarodziejów nazywana jest magicznym komunizmem. Przyczyniły się do tego rządy Starszyzny, która przez wieki traktowała resztę społeczeństwa jako margines społeczny. Raskolnicy wierzą, że rewolucja dokonana przez nich doprowadzi do powstania bezklasowego społeczeństwa, a także wybranie jednego wodza, którego dyktatura zaprowadzi do sprawiedliwości i prawowitego porządku w magicznej Rosji.
W grupie Raskolników od samego początku obowiązuje ścisła hierarchia, jednak na zajmowany przez danego czarodzieja szczebel nie ma wpływu czystość jego krwi czy pochodzenie, lecz najczęściej szczególne zasługi i umiejętności. Na samym szczycie znajduje się przywódca Raskolników, lecz jego tożsamość jest znana wyłącznie członkom tej organizacji. Ma on do pomocy Kastę, która wraz z nimi podejmuje najważniejsze decyzje dotyczące ich dalszych postępowań. Wśród Raskolników wyróżnia się także sekcję bojową zwaną potocznie Kolekcjonerami, którzy zajmują się gromadzeniem myśli. Funkcja ta przydzielana jest niezależnie od zajmowanej pozycji w hierarchii grupy, a wyznaczenie na Kolekcjonerów spośród różnych grup społecznych ma ułatwić zdobywanie myśli czarodziejów z każdego środowiska. Aby zbieranie w ten sposób informacji przebiegało sprawnie i bez problemów, każdy Kolekcjoner przed wyruszeniem w teren musi odbyć szereg intensywnych, wymagających szkoleń, trwających nawet do pół roku, z zakresu zdobywania i przetwarzania myśli. Uczą się wielu niestandardowych sposobów kolekcjonowania wspomnień z wykorzystaniem eliksirów i zaklęć niedostępnych w szerszym obiegu, ale również doskonalą te najbardziej powszechne, jak legilimencję czy wykradanie myśli podstępem.
Ostatnio częściej niż zwykle słyszy się o istnieniu tajemniczych Raskolników. Wieści o tej organizacji docierają do uszu coraz większej ilości czarodziejów – głównie za sprawą politycznej nagonki Starszyzny, która za złapanie kogokolwiek z członków Raskolników oferuje wysokie nagrody i specjalne przywileje.
W przeciągu ostatniego roku wiele się jednak zmieniło, a społeczna nagonka przestała większości Raskolnikom spędzać sen z powiek. Coraz śmielsze działania i odważniejsze próby przywrócenia zwyczajów panujących za czasów Agrafeny Obłąkanej sprawiły, że część członków organizacji utworzyła jej liberalny odłam, nie chcąc podpisywać się pod wszelkimi niegodziwościami wychodzącymi spod ręki ich radykalnych kolegów.


Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Nie 19 Mar 2017, 20:46, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry Go down
avatar

PisanieRe: Charakterystyka władzy   Pią 03 Lut 2017, 13:26
Unia Słowiańska

Unia Słowiańska – związek polityczny, który początkami sięga czasów średniowiecza, jednak rządy Agrafeny Obłąkanej doprowadziły do jej upadku i zaniechania współpracy między centralno-wschodnimi państwami. Pomysł odrodzenia tej idei pojawił się w połowie XX w. po burzliwym okresie w świecie mugolskim, na który czarodzieje nie mieli większego wpływu. Osiem państw na zjeździe w stolicy Białorusi – Mińsku (formalnej siedzibie US) – podpisało umowę, tym samym zobowiązując się do czynnego udziału we wspólnym projekcie. Do honorowych członków Unii Słowiańskiej po rozpadzie ZSRR należą: Rosja, Ukraina, Białoruś, Czechy, Polska, Serbia, Słowacja i Bułgaria, jednak w najbliższym czasie planowane jest rozszerzenie współpracy o pozostałe narody słowiańskie, z którymi prowadzone są pertraktacje.
To przede wszystkim plan, który miał na celu zacieśniać wspólne cele czarodziejów, by z czasem połączyć kraje słowiańskie w jeden spójny organizm. Jego głównym zadaniem jest nie tylko wspólnota polityczna, ale także gospodarcza czy kulturalna – biorąc pod uwagę bogatą historię sąsiadujących ze sobą państw słowiańskich tudzież liczne i często zbliżone tradycje przekazywane z pokolenia na pokolenie. Jej efektem jest także wprowadzenie jednolitej waluty, czyli rubla magicznego – w opozycji do galeona funkcjonującego w krajach Europy Zachodniej. Przyczyniło się to tym samym do rozwoju handlu i generowania wysokiego przyrostu środków pieniężnych dla magicznego społeczeństwa. To także porozumienie, które znosi kontrolę czarodziejów przekraczających granicę między państwami członkowskiego układu – w zamian za to wzmacnia bezpieczeństwo i politykę azylową.
Niektórzy uważają, że twór Unii Słowiańskiej to nic innego jak w rzeczywistości chęć podbicia kolejnych państw przez jej inicjatora – magiczną Rosję, którą oficjalnie włada Starszyzna, wszak historia nie raz i nie dwa pokazała wielkie ambicje i zapędy terytorialne Rosjan. Sami przedstawiciele Rady Czarodziejów zapewniają jednak, że odcinają się od poczynań świata mugoli, na który nie mają rzekomo wpływu, gdyż zależy im wyłącznie na budowaniu wspólnoty stowarzyszonych narodów i przeciwstawieniu się coraz to agresywniejszej ekspansji magów z Europy Zachodniej.

Powrót do góry Go down

PisanieRe: Charakterystyka władzy   
Powrót do góry Go down
 
Charakterystyka władzy
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Woda, chrzest jako ochrona i wyzwolenie spod władzy demonów!
» This is very important [!]
» Początek upadku Nierządnicy i Babilonu


Skocz do: